úterý 9. září 2014

8. Internet

2.-9. 9. 2014

Je pro mě až neuvěřitelné jak ten čas letí, v domečku v Benaulimu jsme už přes týden a v Indii skoro měsíc. Cíl cesty (najít a pronajmout si dům) jsme splnili nad očekávání velice rychle. Teď už jen dokola uklízíme, poopravujeme a zařizujeme…

Johnny nám hned druhý den, nechal zapojit televizi a my se už od prvního dne snažíme o vyřízení internetu. Velice těžký úkol… Na Jonnyho radu jedu v úterý 2. 9. 2014 do Margaa hledat BNSL Office, nedaleko centra. Potřebujeme také indické sim-karty, hned vedle zastávky v Margau, kde vždy vystupujeme je stánek Vodafonu. Za celkem přijatelnou cenu mají v akci 1 simku + 1 zdarma, včetně kreditu a mobilních dat. I když je sim-karta dobíjecí (buď si kredit koupím a nebo nekoupím a sim-kartu můžu klidně vyhodit, není to přece jako u paušálu, kde jsem vázán smlouvou…) je okolo koupi neskutečných papírů. Prodejce požaduje kopii dokladu totožnosti a pasovou fotografii. Tento postup platí i pro Indy a praktikuje se téměř u všech služeb…Fotografie co jsme si za draho nechali udělat v ČR už jsou pryč. Musím tedy najít Indického fotografa. Po několika minutovém hledání, se dostávám do vybydleného domu v příšerném stavu a konečně vidím Foto prodejnu. Fotky mi udělali na počkání a za 8 pasových fotografií jsem v přepočtu zaplatil 3,50 Kč J. Sim-karty jsou koupeny, prodejce mě ještě upozorňuje, ať druhý den zavolám na informační linku Vodafone pro aktivaci sim-karet a tam si ještě jednou ověří mojí totožnost…

Tak a teď internet… Vcházím do BSNL Office, všude plno papírů a fronty. Fronty nebyly ani tak dlouhé a úředník za stolem lidi celkem rychle odbavoval. Indové však neumí stát a čekat ve frontách… Jak jsme už několikrát zažili tak se všichni strkají, předbíhají a překřikují, aby náhodou nebyli druzí… Takže když se konečně dostanu na řadu, vysvětluji co potřebuji, úředník mě pošle jinam. Přetrpím druhou frontu a tam mi také řeknou že jsme špatně… Když úřednici říkám, že mě poslali k ní, tak mi tedy vyhoví a podává mi formulář. Formulář má 4 strany, nikde se nezmiňují ani o rychlosti internetu ani o ceně, formulář tedy vyplním a přilepím na něj fotku. Úřednice ho vezme do ruky a hned na mě křičí, že potřebuje „proof“. Nechápu co chce, několikrát jí žádám ať mi to ve formuláři ukáže nebo napíše co potřebuje… Ona si mě ani nevšímá, baví se s kolegou a pak jen křikne „proof, proof!“… Tohle pokračovalo asi 20 minut… Pak mi došla trpělivost, strhl jsem z formuláře fotku a odešel…
BSNL Office


Až doma jsme se dopracovali k tomu že proof je anglicky důkaz a že asi potřebuje důkaz o adrese, že tu opravdu bydlíme…  Což, kromě paragonu o zaplacení nájmu nemáme a paragon nestačil… V neděli volal Johnny jestli je vše Ok a jestli něco nepotřebujeme. Říkal jsem mu tedy, že jsme internet ještě nezařídili a on na to že s „proof of Adress“ nebude problém, druhý den v 10 ráno přijede…

Pondělí 8. 9. 2014 je 1O hodin a Johnny nikde J… Na indickou dochvilnost se nedá spoléhat. I když nám na sebe dal 2 telefonní čísla a jinak než s mobilem u ucha není většinu Indů vidět, ani nezavolal… My v klidu uklízeli a odpoledne si byli zaplavat v moři. Johnny dorazil okolo 18 hodiny, donesl nám dva účty za elektřinu z ledna a května 2014 (bez jména, jen adresa domu). To je „proof of Adress“, to prý bude stačit… J tak uvidíme…

Žádné komentáře:

Okomentovat